Pajūrio naujienos
Help
2024 Kovas
Pi 4111825
An 5121926
Tr 6132027
Ke 7142128
Pe18152229
Še29162330
Se310172431
Komentarų topas

Vietoj bendradarbiavimo – į teismą

  • Irena ŠEŠKEVIČIENĖ
  • Pirmas puslapis
  • 2020-05-05
Sklandytojai tvirtino norintys įsiteisinti vieną šių angarų, dėl to ir kreipėsi į teismą. Tačiau Kretingos rajono savivaldybė tai vadina akibrokštu.

Kartenoje įregistruotas Klaipėdos sklandytojų klubas, ilgus metus vykdęs veiklą Kartenos aerodrome, jo nebeišlaiko. Kretingos rajono savivaldybė ketino padėti, perimdama aerodromą savo žinion, bet paprašė sklandytojų kuo skubiau pateikti būsimų veiklų planus. Tačiau vietoj to sulaukė šaukimo į teismą.

Įsipareigotų prižiūrėti turtą

Savivaldybę spręsti ant plauko pakibusį Kartenos aerodromo likimą spaudė Susisiekimo ministerija, jau dukart paraginusi apsispręsti – perimti jį savo žinion ar atiduoti valstybei.

Dėl to pernai lapkritį Kretingos rajono savivaldybės meras Antanas Kalnius surengė Strateginio planavimo tarybos išvažiuojamąjį posėdį Kartenos aerodromo bazėje, kad išgirstų pačių sklandytojų siūlymus. Tačiau liko nusivylę klubo narių neveiklumu, išgirdę, kad jie nori tik skraidyti, o ne, kaip kiti sporto klubai, organizuoti veiklas tam, kad patys išsilaikytų.

Aerodromo teritorijoje iš sovietmečio stovi 2 angarai, svečių namai, bendrabutis, sargo namelis ir mediniai poilsio nameliai. Šie pastatai, išskyrus vieną iš angarų, yra įteisinti ir priklauso valstybei.

Klaipėdos sklandytojų klubas aerodromo reikmėms pagal vis pratęsiamą panaudos sutartį 5–10 metų laikotarpiui nuomodavo 63 ha valstybinės žemės, tačiau dabar, kol neišsisprendę reikalai, NŽT nuomą sulaikė.

„Ligi tol ministerijai rašėme, kad galėtume tą turtą perimti, o po to panaudos ar nuomos pagrindais leisti naudotis klubui. Turėjome rimtų įžvalgų dėl turizmo plėtros, tačiau išvažiuojamojo posėdžio metu pamatėme, kad klubas nieko nenori keisti. Aerodromą perėmus Savivaldybei, taptume bendrasavininkiais ir būtume įpareigoti prižiūrėti turtą. Turėtume nemenkų išlaidų, nes tektų tvarkyti prakiurusius stogus, šienauti teritoriją. Tačiau vis dėlto sklandytojams davėme laiko, kad nuspręstų, kokias veiklas jie galėtų vykdyti, o jie pasielgė negražiai – Savivaldybę, kaip trečiąją suinteresuotą šalį, padavė į teismą“, – kalbėjo meras.

Neatliko namų darbų

Teismo keliu Klaipėdos sklandymo klubas siekia įsiteisinti vieną iš dviejų, neva jų pačių statytų, angarų.

„O mes matome, kad tai – nelegali statyba. Nekilnojamojo turto registre jis nėra įregistruotas. Sovietmečiu statytą angarą sklandytojai perdirbo, medinį pakeisdami į metalinį, ir tai neva tapo jų turtu“, – nesutiko A. Kalnius.

Kretingos rajono savivaldybės Strateginio planavimo tarybos narys Dovydas Bajoras neslėpė, kad susitikęs klubo atstovus norėtų pažvelgti jiems į akis ir išgirsti motyvus, kodėl iškrėtė tokį akibrokštą: vietoj bendradarbiavimo – bylinėtis teismuose.

„Neišmintingas poelgis: tarsi priimame į savo šeimą, o jie atsuka nugarą. Kretingos rajonas turi sporto populiarinimo strategiją – jau ir šių metų biudžete, kaip ir kitiems klubams, galėjome skirti lėšų jų veiklai. Laukėme, kada atliks namų darbus: pirmiausiai turėjo perregistruoti klubo pavadinimą, kad tai yra Kretingos, o ne – Klaipėdos sklandytojų klubas, o po to galvoti, kaip pritraukti investicijas“, – kalbėjo D. Bajoras.

Baiminasi likti už borto

Rajono politikė Jolita Vaickienė šioje situacijoje įžvelgia ir galimą gudravimą: „Reikia žiūrėti, kas slypi už norų įsiteisinti pastatą. Jei tai bus aviacinės paskirties, jam aptarnauti reikės ir daugiau, negu įprastai, žemės prie statinio. O po kiek laiko galima pakeisti ir žemės paskirtį. Taip atsitiko Klaipėdos aerodrome: privatizavo pastatą, o paskui ir žemę, kurioje verslininkai ruošiasi statyti gamybinius pastatus. Ir iš gražių vizijų lieka visai ne tai, ką anksčiau deklaravo.“

J. Vaickienė svarstė: „Jeigu klubas nori tik užsiimti sklandymo sportu, kam jiems reikalingas tas angaras, kurį pagal panaudos sutartį Savivaldybė ir taip būtų davusi už ačiū? Taryboje iš pradžių jie labai gražiai pristatė veiklas, kad rengtų vaikų stovyklas, edukacijas, mokytų jaunimą skraidyti. Jų veikla atrodė patraukli ir įdomi. Galvojome, kad klubas dalyvaus projektinėje veikloje, būtų gavę lėšų toms veikloms vykdyti.“

Politikė mano, kad Savivaldybė teisme turėtų reikalauti to pastato sau ir tada galvoti, kokioms sportinėms veikloms vystyti išnuomoti aerodromą. „Nežinome jų tikslų, todėl turime žiūrėti ir siekti savų. Nežinia, kokį kelią suinteresuoti asmenys jau yra nuėję. Jei pražiopsosime, liksime už borto“, – įsitikinusi J. Vaickienė.

Neapsisprendus parduotų aukcione

Klaipėdos sklandymo klubo pirmininkas Algimantas Skurdenis, paklaustas, kodėl sprendimo ieško ne bendravimo, o – teismo keliu, atsakė: „Reikia gi pagaliau įteisinti angarą. Jis neįtrauktas į registrą, vadinasi, kaip ir niekieno.“

Šis angaras buvo pastatytas dar 1969 m. A. Skurdenio žodžiais, jį reikėję remontuoti, ir sportininkai įdėję daug savų lėšų. „Valstybė teskyrė ašaras. Buvo pasakyta – neturėsit angaro, neduosim lėktuvo. Keitėsi įstatymai, ir nebeaišku, kam statinys priklauso, dėl to ir kreipėmės į teismą. Panaši situacija ir su nameliais: jie laikini, nes nėra dokumentų. Pasakys nugriauti, ir teks tai padaryti“, – kalbėjo klubo vadovas.

Jis tikino, kad prisiglausti prie Kretingos rajono savivaldybės, pasiūlius Lietuvos sklandymo sporto federacijai, jie apsisprendę prieš 2–3-jus metus. Įteisintų statinių savininkas šiuo metu yra Sporto centras. Jeigu Kretingos rajono savivaldybė nuspręs, kad jai aerodromo nereikia, Sporto centras žada perduoti jį Turto fondui ir parduoti aukcione.

Tikino nesiekiantys pelno

„Pajūrio naujienoms“ paklausus A. Skurdenio, kodėl klubas neieško būdų, kaip patiems plėtoti veiklą, jis sakė, kad pinigų prasimanyti esą nelengva: „Ypač – iš tokio turizmo, kai iš užsienio atskrenda vos 1–2 lėktuvai per metus. Aerodromas – toli nuo Palangos kurorto, turistus pritraukti sklandyti sudėtinga, nėra daug norinčių tokios pramogos. O tam, kad galėtume vaikus mokyti, reikia instruktoriaus etato, iš būrelio daug neuždirbsi.“

Klubas A. Skurdenio žodžiais, išsilaiko vien iš nario mokesčio – 200 Eur per metus, jų metinis biudžetas – 8–10 tūkst. Eur. Klube šiuo metu yra per 30 aktyvių narių.

---

FAKTAI

„Mūsų tikslas – ne pelnas, o ugdyti jaunuosius pilotus. Mes dirbame tik laisvalaikiu ir iš entuziazmo“, – akcentavo klubo vadovas.

Klaipėdos aviacijos sporto techninis klubas, priklausęs SDAALR (Savanoriškai draugijai armijai, aviacijai, laivybai remti) jo teritorijoje įsikūrė apie 1970-uosius metus.

Po nepriklausomybės atkūrimo Klaipėdos sklandytojų klubas naudojosi svečių namais, sargo nameliu, baze jaunųjų aviatorių mokymams; 10 medinių vasaros namelių pasistatė patys.

Klubas turi 6 skraidymo aparatus iš SDAALR laikų ir 17 – privačių.


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas