Pajūrio naujienos
Help
2024 Kovas
Pi 4111825
An 5121926
Tr 6132027
Ke 7142128
Pe18152229
Še29162330
Se310172431
Komentarų topas
Lietuviai renkasi mėlynai šviečiančias „Elinta Charge“ gaminamas elektromobilių įkrovimo stoteles, į Daniją įmonė jas eksportuoja su žalios spalvos apšvietimu.

Kretingos rajono savivaldybėje lig šiolei nėra nė vienos viešos elektromobilių įkrovimo stotelės. Kur jos turėtų būti pastatytos pirmiausia – prie magistralinių kelių, Kretingos centre ir kokios: greito, vidutinio ar lėto įkrovimo, kas jų pastatymo išlaidas dengtų, tebėra neaišku.

Į Kretingos rajono savivaldybę buvo atvykę bendrovės „Elinta Charge“ atstovai, jie atvežė ir pristatė įmonėje gaminamą elektromobilių įkrovimo stotelę, pateikė informacijos apie kitą įmonės produkciją, jos asortimentą, stotelių įrengimo galimybes, situaciją elektromobilių rinkoje, perspektyvas.

„Elektromobilių stotelės yra savotiškas pažangių, tvarių savivaldybių ženklas, o elektromobiliai – neišvengiama ateitis, Kretingoje irgi“, – tvirtino „Elinta Charge“ pardavimų vadovas Martinas Martikonis. Nėra sprendimo, kiek, kur ir kokių elektromobilių įkrovimo stotelių reikėtų Kretingoje bei rajone. Meras Antanas Kalnius išsakė nuomonę, kad Savivaldybėje reikėtų pastatyti greito įkrovimo stoteles prie magistralinių kelių, tranzitinėse gyvenvietėse, tokiose, kaip Salantai, Kartena, Darbėnai, Kretingos mieste, kad pravažiuojantys, kol išgertų kavą, ir elektromobilio bateriją įkrautų. Vicemero Dangiro Samaliaus pasvarstymu, Kretingos mieste pirmoji stotelė galėtų atsirasti miesto centre prie Turizmo informacijos centro arba prie muziejaus – grafų Tiškevičių dvaro. „Čia užtektų ir vidutinio krovimo greičio stotelės. Kol apžiūrėtų vienuolyną, bažnyčią ar muziejų ir bateriją įkrautų“, – mintijo D. Samalius.

Kauno rajone įsikūrusi elektromobilių įkrovimo stoteles gaminanti „Elinta Charge“ jas tiekia Vokietijai, kitoms šalims, įmonės stotelės pastatytos Madeiros saloje, kur tokiam įrenginiui aplinka yra ganėtinai agresyvi. Stotelės pastatytos prie „Telia“, „Continental“ įmonių Lietuvoje, Kauno, Klaipėdos miestuose. „Mūsų gaminių aukšta kokybė, nes naudojame gerus, žinomų, patikimų kompanijų, tokių, kaip „Siemens“, komponentus“, – „Elintos Charge“ produkciją gyrė M. Martikonis. A. Kalnius suskubo pareikšti, kad Savivaldybė ieško gerosios patirties pavyzdžių, todėl mezga kontaktus ir su kitais elektromobilių stotelių tiekėjais, gamintojais. „Norime, kad atsirastų investuotojas, kuris ir pastatytų stoteles, pasirinktų jas prižiūrintį operatorių, kad Savivaldybei visa tai nekainuotų“, – aiškino mero pavaduotojas D. Samalius. „Elintos Charge“ atstovai tikino, kad yra įvairių variantų, kaip įsigyti, pastatyti bei eksploatuoti elektromobilių įkrovimo stoteles bei žadėjo apie juos informuoti.

„Elintos Charge“ specialistai teigė, kad greito įkrovimo stotelės labiau tinka automagistralėms, nors jas bando pritaikyti ir miestams. Greito (50 kilovatų bateriją įkrauna per 20 min.) įkrovimo stotelės yra gerokai brangesnės už vidutinio, lėto. Be to, greitas krovimas šiek tiek žaloja pačią bateriją. Greito įkrovimo stotelės įrengimas kainuoja per 20 tūkst. eurų: stotelės kaina apie 19 tūkst. eurų, įrengimas – apie 600 eurų (be elektros galios kabelio atvedimo), kai vidutinio greičio stotelė kainuoja apie 4 tūkst. eurų.

Lietuvoje yra apie 1 tūkst. 300 elektromobilių ir apie 300 viešo jų baterijų įkrovimo stotelių. Apie 80–90 proc. elektromobilių įkraunama namuose, keliuose – apie 10 proc., likusi dalis prie prekybos centrų, restoranų. Elektromobilių įkrovimo stoteles projektuoja ir stato naujų gyvenamųjų namų kvartalų vystytojai. Jas statosi ir senesnių daugiabučių gyvenamųjų namų bendrijos, nes, kaip buvo pajuokauta, iš 5-o aukšto elektros kabelio iki savo elektromobilio kieme nenutempsi. „Elinta Charge“ atstovai aiškino, kad yra sistema, leidžianti reguliuoti automobilių krovimo stotelėje grafiką, fiksuoti sunaudotą elektros energiją atsiskaitymams.

Vokietija yra užsibrėžusi šalies elektromobilių parką iki 2020 metų išauginti iki 5 mln. „Elektromobiliai yra neišvengiama ateitis ir didieji rinkos žaidėjai eina tuo keliu. Vandenilis, kaip kuras, bus sunkiam transportui – sunkvežimiams, traktoriams, autobusams“, – transporto perspektyvas brėžė M. Martikonis.

„P. n.“ informacija


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas